Monday, March 12, 2012

Amalan yg berterusan...

Slm semua....:)


Amalan yg disukai Allah adalah amalan yg sedikit tp berterusan. Dari kesedaran itulah,aku cuba utk istiqamah membaca quran sekurang2nya satu muka surat sehari...hari ni walaupun penat baru pulang offshore,aku paksa jua diri utk membaca selepas solat jamak taakhir isyak dan maghrib. Nafsu ku berkata tak payah bacalah....penat. Esk blh baca...mlm ni rehat lah,sambil tgk facebook,kat facebook pn ada artikel dakwah...jd tk pyh bacalah mlm ni sbb tgk fb pon bermanfaat jgk.

Aku hmpir2 kalah dgn nafsuku sendiriku...tp tiba2 aku teringat cita2ku ingin istiqamah buat sesuatu perkara..Arghh...tk blh jd..aku kena baca jg walaupun penat,lgpun mlm msh awal,baru jam 9 mlm....jd terus kucapai quran kecil berwarna pink, hadiah temanku yg diberi kpdku 3 tahun lepas...


Amalan sedikit yg berterusan adalah pesanan naqibahku sewaktu diawal usrahku bersamanya pd awal thn ini....di saat ditanya soalan itu aku hanya menjwb tidak tahu kerna tiada amalan yg aku betul2 istiqamah...naqibah berpesan,perlu cari satu amalan yg kamu betul2 istiqamah....


Moga aku berjaya bermujahadah utk istiqamah....:)


Wassalam...


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment