Sunday, January 29, 2012

Perjalanan Mengikat Ukhuwwah ke Lambir

Pertama-tama nya syukur ke hadrat Ilahi kerana Allah memberi kekuatan kepada diriku yg kerdil ini untuk membawa adik2 Uni Curtin ke air terjun Lambir, 2 trips. Trip pertama pada 24th Jan (Cuti CNY), trip kedua adalah semalam (28th Jan). 22 orang semuanya. Sempat juga mengajak 3 org officemate utk ikut serta, namun 2 orang yang dpt menghadirkan diri kerana seorg lagi ada urusan lain.

Perjalanan atau program sebegini sudah pasti mentarbiyyah diriku dari banyak sisi kehidupan. Bijak merancang, byk bersabar dsb. Namun yang aku paling appreciate ialah latihan untuk menjadi lebih peramah dan latihan bergaul dgn org ramai kerana aku adalah seorang yg kurang peramah dan jenis tk pandai bergaul dgn orang.

Semasa ice breaking ada satu soalan istimewa ditanya kepada setiap orang. Apakah keistimewaan diri anda?? Ahha...sudah, aku tk tahu nk jawab apa. Mungkin kerana CPU mindaku tidak cukup pantas bekerja utk menjawab soalan2 seperti itu...Hehehe. Fikir2 punya fikir, dptla ilham untuk menjawab "Saya istimewa kerana saya minat menulis blog", padahal dh lama tk tulis blog (sessi 1), "Saya blh buat cheesecake", dlm hati padahal cheesecake biskut jek... (sessi 2). Hehe....dua2 perkara ini tkde la istimewa pon, tp sbb tk tahu nk buat apa, so jwb la mcm tu.

No comments:

Post a Comment